Sib d.o.o.
emagazineSib slogan
title E-Revija za javna naročila in javne finance Nazaj title
e-revija
Številka 2, Letnik VI
Kaj je zakonodajalec mislil, ko je to napisal?
31. 03. 2011     Avtor: Milan Železnik, univ. dipl. prav.
več
Komentar članka v reviji Glas gospodarstva
31. 03. 2011     Avtor: mag. Irena Prodan
več
Načrti razvojnih programov
31. 03. 2011     Avtor: mag. Marija Minka Jerebič
Načrt razvojnih programov (v nadaljevanju: NRP) je tretji del proračuna Republike Slovenije. Obravnava se ga po enakih postopkih kot državni proračun, le da je ta del proračuna projektno orientiran, kjer je osnovna enota projekt ali ukrep.
V NRP-ju se prikazuje za vsak projekt celotna vrednost projekta, ki jo sestavljajo načrtovani in realizirani izdatki iz proračuna, ter iz drugih virov za financiranje projekta. Vsebuje investicijske projekte in programe, državne pomoči ter odhodke povezane s financiranjem skupnih evropskih politik in drugih donacij.
Proračunski odhodki so v NRP, ki se nanašajo na razvojno politiko države, prikazani v obliki konkretnih projektov oziroma programov, kjer so viri financiranja prikazani kot celota (proračunski viri, ostali viri-občina, posameznik …).
Proračunski uporabniki pripravijo predlog NRP. Ti se obravnavajo v Državnem zboru, ki ga tudi sprejmejo. Po sprejemu in uveljavitvi državnega proračuna se projekti in programi izvršujejo. Ob zaključku proračunskega leta se za NRP pripravi zaključni račun.
Uredba o enotni metodologiji za pripravo in izdelavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ (UEM, Ur.l. št. 60/2006 in spremembe št. 54/2010) je podlaga za ocenjevanje in vrednotenje projektov in programov, vrste in vsebino investicijske dokumentacije, postopke in udeležence pri pripravi investicijske dokumentacije.
več
Dopolnitev Izjave o oceni notranjega nadzora javnih financ za leto 2010
31. 03. 2011     Avtor: mag. Simona Žnidar

Izjava o oceni notranjega nadzora javnih financ je sestavni del poslovnega poročila o doseženih ciljih in rezultatih proračunskega uporabnika. Poslovno poročilo pa del zaključnega računa oziroma letnega poročila proračunskega uporabnika. Metodologija za pripravo Izjave o oceni notranjega nadzora javnih financ je objavljena v Navodilu o spremembah in dopolnitvah Navodila o pripravi zaključenega računa državnega in občinskega proračuna ter metodologije za pripravo poročila o doseženih ciljih in rezultatih neposrednega in posrednih uporabnikov proračuna.
Vsako leto je potrebno pripraviti Izjavo o oceni notranjega nadzora javnih financ. Podpišejo jo predstojniki oziroma poslovodni organi proračunskih uporabnikov. Podpisana izjava pomeni, da se predstojniki zavedajo odgovornosti za vzpostavitev in stalno izboljševanje sistema finančnega poslovodenja in notranjih kontrol ter notranjega revidiranja. Prvi odstavek 100. člena Zakona o javnih financah namreč določa, da je predstojnik neposrednega in posrednega proračunskega uporabnika odgovoren za vzpostavitev in stalno izboljšanje sistema finančnega poslovodenja in notranjih kontrol ter notranjega revidiranja. 
Predstojnik neposrednega in posrednega proračunskega uporabnika so do sedaj podali oceno notranjega nadzora javnih financ za pet komponent notranjega nadzora in sicer za: kontrolno okolje, oceno tveganj, kontrolne aktivnosti, pretok informacij in nadzor nad delovanjem notranjih kontrol, vključno z notranjim revidiranjem. Za leto 2010 pa je potrebno odgovoriti še na dodatno šesto točko glede načina zagotavljanja notranjega revidiranja.

več
Pretekli letniki
2011
Številka 3, Letnik VI
Številka 2, Letnik VI
Številka 1, Letnik VI
2010
2009
2008
2007
2006

Sib d.o.o. Copyright © SIB d.o.o. 2009 RoLAN Rešitve